Inom sökordsoptimering har texter länge varit centrala, men med tiden har sättet att jobba med sökordsoptimering i texter förändrats en hel del. Det finns med andra ord olika teorier att förhålla sig till när det kommer till sökmotoroptimering. Förut handlade det mest om att skriva texter som innehöll sökordet så många gånger som möjligt, men idag handlar det mer om att skapa intressanta och relevanta texter. Här ger vi några konkreta tips på vad du själv kan göra för att förbättra SEO-anpassningen i dina webbtexter.
Först av allt, om du inte redan gjort det, så behöver du välja dina sökord. Det vill säga de ord som ditt företag vill associeras med när människor söker på Google. Här är ett tips att fundera över vilka geografiska områden som är viktiga för ditt företag och viktigast av allt- få med ditt företagsnamn. Tumregeln när du väljer sökord är att inte vara för generell och inte heller för specifik.
När du har gjort detta och det har gått ett tag så är det smart att använda ett analysverktyg så som Google Analytics för att följa upp ditt arbete och se om den organiska trafiken har ökat över tid. Om den har det kan det vara en indikation på att din sökmotoroptimering fungerar.
Då är du varmt välkommen att höra av dig. Ring, mejla eller kom förbi vårt kontor på Rådhusgatan 44, så hörs vi på det sätt som passar dig bäst. Vi kan bland annat hjälpa till att komma igång med användningen av olika analysverktyg eller sökmotoroptimera din webbplats.
Nu öppnar Oense, det senaste tillskottet på stans restaurangscen. Bakom satsningen med det okonventionella namnet står familjeföretaget bakom Tages och Edenbos. Med frukost, lunch, middag, bar och kafé i en härlig atmosfär kommer du aldrig att behöva lämna besviken. Dessutom är chansen stor att du stannar längre än vad du först hade tänkt dig.
Läs mer
Om du precis som vi jobbar med kommunikation, känner du dig förmodligen bombarderad av budskap om generativ AI just nu. Om hur den nya tekniken kan hjälpa dig i vardagen. Löftena är många och hypen stor, med rätta. Här gör vi ett försök att sammanfatta vad generativ AI kan göra för dig som kommunikatör och hur andra i din yrkeskategori använder tekniken just nu.
Läs mer
Det behöver inte vara särskilt svårt eller kostsamt att förbättra den digitala synligheten för ditt företag. Att finnas på Google till exempel, kan vara hela skillnaden om din målgrupp väljer att besöka just ditt företag framför ett annat. Här tipsar vi om tre stycken gratisverktyg som du kan använda för att förenkla för dina målgrupper att hitta till just ditt företag.
Läs mer