Sedan 1 september är Simon Sehlén ny digital designer och projektledare hos oss. Efter elva år i Göteborg och sex år som designer på BBDO Nordics, valde han och familjen att flytta hem till Jämtland. Något som vi är glada för.
Simon lämnade Östersund för Göteborg med hopp om att se något nytt och annat. Med sig på äventyret hade han sin flickvän och numera fru. Under de elva år som de blev kvar där nere, hann Simon bland annat utbilda sig till grafisk formgivare, samla på sig erfarenhet i branschen och bli pappa till dottern Hilla som numera är tre år.
— Vår dotter Hilla föddes under pandemin och det var under den perioden, som för så många andra, som vi började känna att det hade varit skönt att flytta hem igen.
I våras valde familjen att packa ned allt de hade i lägenheten i Majorna, för att sedan packa upp samma flyttlådor i Odensala där de köpt hus. Simon som hade jobbat på BBDO Nordics i sex år, kunde fortsätta på distans. Samtidigt kände han ett sug efter att få byta en smalare roll på en större byrå mot en bredare roll på en lite mindre byrå. Och någonstans där korsades våra och Simons vägar.
Simon är utbildad grafisk formgivare vid Yrgo i Göteborg och har också studerat interaktionsdesign på Berghs. Efter studierna har han jobbat med bland annat destinationsmarknadsföring, interaktionsdesign och tillgänglighetsanpassning. Simon växlar vant mellan större och mindre projekt och sömlöst mellan att designa för digitala och traditionella medier. Simon berättar:
– Även om jag är förtjust i detaljer och gärna grottar ned mig i deras betydelse för helheten, så skulle man kunna säga att min bredd är lite av min styrka. Därför känns det bra att ha landat i en relativt bred roll på Looks and Brains. Här kan jag nyttja flera av mina kompetenser och bidra på många plan. Jag gillar att ha kundkontakt och ser fram emot att få lära känna våra kunder.
Efter tre veckor som digital designer och projektledare på Looks and Brains beskriver Simon sin nya arbetsplats som en välkomnande miljö med härlig atmosfär:
– Alla vet ju hur det är att börja på ett nytt jobb. Det kan ta månader innan man kan slappna av, släppa garden lite och verkligen visa vem man är. Men här är det lätt att vara sig själv från första stund.
Louise Toresson som är byråchef sedan april 2023, är nöjd med rekryteringen:
– Både jag och resten av teamet känner pepp över att ha fått med Simon på tåget. Det kan vara ganska knivigt att hitta människor med rätt vibe, kompetens och erfarenhet i en mindre stad, men några veckor in känns Simon redan som en självklar del i teamet och jag är övertygad om att de projekt som läggs i hans händer framöver, kommer tas om hand på bästa möjliga sätt.
Utöver en bra strategi och innehåll som din målgrupp uppskattar, finns några enkla saker som du kan börja med redan idag för att lyckas bättre på Instagram. Gör plats för en daglig Instagram-rutin och följ den så ofta du kan.
Läs mer
Vi får ofta frågor om när det är bäst att skicka nyhetsbrev för att få ett bra resultat. Här gör vi en spaning kring vad studier och våra egna erfarenheter säger om vilken dag i veckan och tid under dagen som fungerar bäst.
Läs mer
För ett år sedan var Louise Toresson platschef på Tages Konditori och Kök. När ett vikariat på en kommunikationsbyrå dök upp, tog hon chansen att byta bransch. Något som på kort tid ledde från det ena till det andra.
Läs mer